Generel Fejlsøgning

Sending DHCP

Sending DHCP Skriver din telefon "Sending DHCP..." skyldes det at telefonen ikke får noget netværkssignal fra din router. Du bør undersøge om telefonen er korrekt tilsluttet til dit netværk, hele vejen fra telefonen til netværksrouteren. Er hele kabelvejen korrekt tilsluttet kan det forsøges at genstarte routeren. Betydning af DHCP: Når en telefon eller anden enhed på et netværk, "sender en DHCP forspørgsel" sender enheden en forspørgsel på en IP adresse fra routeren, IP adressen bru...

Not reg. / not registered

Not reg. / not registered Skriver din IP telefon "not registered" skyldes det at telefonen ikke er opsat korrekt, eller har forbindelse til COMTALKs server. problemmet kan skyldes 2 ting. 1) Der er ingen data forbindelse mellem telefonen og internettet. kontroler at telefonen har adgang til internettet via det kabel der benyttes. Det kan forsøges at genstarte telefonen. 2) Har telefonen adgang til internettet, men fortsat ikke kan registrere sig, kan det skyldes at indstillingerne i tele...

Modtager ikke opkald

Modtager ikke opkald Modtager din IP telefon ikke opkald, selvom den er registreret? og kan fortsat foretage udgående opkald? Undersøg om telefonen har aktiveret "DND" DND - er en forkortelse af Do Not Disturb (Forstyr Ej) - denne funktion afviser alle opkald der kommer til telefonen. Selvom funktionen ikke er synlig aktiveret, kan det hjælpe at aktiver funktionen, og herefter deaktiver den igen.

Zoiper - firewall og antivirus

Zoiper - firewall og antivirus Hvis du oplever problemer med Zoiper på din windows computer, bør du undersøge dine opsætning af firewall og antivirus. Er dine sikkernedsindstillinger opsat for stramt, kan dette påvirke Zoiper programmet. Få af de kendte Antivirus programmer er: Trend Micro Antivirus / Maximum Security Eset Smart Security Andre firewalls kan også skabe udfordringer for Zoiper, du bør derfor undersøge opsætningen af dit sikkerhedsprogram, og tillade Zoiper og dens fo...