Mobil

Nulstil/Opsæt MMS - Samsung

I denne vejledning vil der vises, hvordan man nulstiller og opsætter MMS indstillinger på en Samsung mobiltelefon. 1. Åben "Indstillinger" 2. Åben "Forbindelse" 3. Rul ned og vælg "Mobile netværk" 4. Vælg "Adgangspunktnavne" 5. Tryk på de tre prikker 6. Vælg "Nulstil til standard" 6. Vælg "NULSTIL" Din telefon vil nulstille til standard internet- og MMS-indstillinger. MMS-problemer bør nu være løst.

Simkort skifte

Har du brug for et nyt simkort til din mobiltelefon, kan du altid bestille et nyt ved at sende en email til ccc@comtalk.dk. I din mail skal du angive - Kunde navn eller nr - Mobilnummer der skal udskiftes simkort på - Simkort størrelse (eller telefon model) Er du allerede i besiddelse af et tomt simkort fra COMTALK, skal du oplyse det 19 cifret nummer der er angivet på bagsiden af kortet. 89450201xxxxxxxxxxx AKTIVERING Når det nye simkort bliver aktiveret, vil den spørge efter...

Nulstil netværks indstillinger

Oplever du problemer med at mobildata, kan det være en hjælp at nulstille telefonens netværksindstillinger. efter disse indstillinger er blevet nulstillet skal telefonen genstartes, hvor den så automatisk henter nye netværksindstillinger fra netværket. For iPhone: - ->Indstillinger - -> Generelt - -> Nulstil - Nulstil netværksindstillinger For Android: - -> indstillinger - -> Mobile Netværk / Mere - -> Adgangspunkt - Klik på menu-knappen og vælg Nu...

Ingen data i udlandet

Kan du ikke bruge data på din mobiltelefon i udlandet, skal du undersøge om du har den rigtige abonnements pakke tilknyttet. COMTALK tilbyder et bredt udvalg af mobilpakker, så du altid har den mest optimale pakke til netop dit behov. Har du et "DK Only" abonnement vil du ikke kunne tilgå data i udlandet. Sådan finder du din mobilpakke: Du kan på din seneste faktura se hvilken mobilpakke du har, det vil fremgå på side2 på fakturaen. som udgangspunk kan udgåede mobilpakke ikke bruge data i...

Opkald fejler

Kommer du ikke igennem når du forsøger at ringe op? Du kan altid fejlmelde et opkald ved at indsende opkaldsdata til COMTALK, så kan vi undersøge fejlen ligger, og hvad der sker når opkaldet forsøges at blive leveret til modtageren. Inden du fejlmelder er det vigtig at du selv har forsøgt med: - Genstart din telefon - Prøv samme opkald fra en anden mobil (gerne en ikke-COMTALK mobil) - Sikkerhed for at modtageren er "tilgængelig" fejler dit opkald fortsat skal du indsende 3 opk...

GSM koder

For at aktivere ved intet svar Tast **61*[tlf. nr.]# tryk derefter på "ring op". For at deaktivere ved intet svar Tast 61# tryk derefter på "ring op". ------------------------- For at ændre tidsinterval Tast **61*[tlf. nr.]**[tid]# tryk derefter på "ring op". Tid angives i intervaller á 5 sekunder, dvs. 15, 20, 25 eller 30 sekunder. Det længste, ringetiden kan være, er 30 sekunder. ------------------------- For at aktivere ved slukket eller ingen dækning Tast *62*[tlf. nr.]# tryk d...

Slå telefonsvarer fra/til

Deaktiver Slå alle viderestillinger fra: ring 002# Aktiver ved intet svar: ring **61*60500000# ved slukket eller ingen dækning: *62*60500000# ved optaget: **67*60500000# ved alle 3 på samme tid: ring **004*60500000# Ændre tidsinterval (tid før voicemail aktiveres, ved intet svar) Ring **61*60500000**[tid]# Tid angives i intervaller á 5 sekunder, dvs. 15, 20, 25 eller 30 sekunder. Det længste, ringetiden kan være, er 30 sekunder.

Brug af Mobilsvar

Som udgangspunkt har alle erhvervsabonnementer ikke aktiveret Mobilsvar ved oprettelse. ønsker at du at aktivere mobilsvar, skal du kontakte kundeservice på ccc@comtalk.dk. Når Mobilsvar er aktiveret, kan den kontaktes på telefonnummer: 60500000. Kan Mobilsvar ikke genkende dit nummer, eller ringer du fra udlandet, vil du blive bedt om at indtaste telefonnummeret samt en PIN kode. PIN koden er de sidste 4 cifre i dit simkort nummer.

Simkort nummer (ICC nr.)

Simkort nummer også kaldet ICC nr. eller ICC ID, er en nummerrække på 11-20 cifre som identificere simkortet. Simkort nummeret er printet på selve simkortet, men kan være besværlig at aflæse. Sådan finder du dit nuværende simkort nummer. iPhone: Indstillinger -> Generelt -> Om -> ICCID Android: hent gratis appen "SIMKORT INFO" fra Google Play, denne app kan hente telefonens simkort nummer.

Mobil VPN

Skal du have opsat en fast IP adresse på din mobiltelefon, og forbinde den til et sikret netværk, kan dette gøres ved at opsætte en VPN forbindelse til en sikret server. Nedenfor er en guide for hvordan du opsætte VPN på mobiltelefonen. det kræves at du allerede har en OpenVPN-fil, fra COMTALK eller en anden udbyder. Sådan opsættes Mobil Open VPN 1. Download APPen "open VPN" fra APP store eller Google Play. ------------------------- 2. Send din Open VPN-fil til telefonen via email. ...

Ændring af PIN kode

For at slette eller nulstille mobiltelefonens PIN kode, skal du bruge PUK koden. indtast PIN koden forkert 3 gange, og brug herefter PUK koden til at danne en valgfri PIN kode