PBX CLOUD

PBXCLOUD Zoho Integration

You can link your Zoho account to PBXCLOUD, which will log your calls inside Zoho and open up for multiple features inside Zoho. 1. Receive a PBX Auth Token from Comtalk. 2. Go to https://zoho.pbxcloud.eu (https://zoho.pbxcloud.eu/) and click on “Log in with Zoho” 3. Enter your Zoho account credentials 4. Click “Accept” to allow PBXCLOUD accessing your Zoho account. 5. Complete the Zoho integration: After you've been redirected to the dashboard click “Enable” in the Zoh...

PBXCLOUD Platform login

PBXCLOUD Platform login Hvordan får jeg afgang til PBX CLOUD? Hvordan kommer jeg i gang. Har du endnu ikke adgang til COMTALKs PBX CLOUD, kan du få tilsendt dine oplysninger ved at kontakte vores kundeservice på mail adressen ccc@comtalk.dk - Du eller din administrator vil herefter få tilsendt jeres oplysninger, eller bliver kontaktet af os, for at undersøge jeres muligheder for PBX CLOUD. Kontakt COMTALK Kundeservice Telefon +45 69906900 Mail: ccc@comtalk.dk

Ændring af/opret åbningstider

Ændring af/opret åbningstider Hvordan ændre jeg mine åbningstider, på PBX CLOUD? Åbningstiderne på PBXCLOUD styres af én eller flere tidsstyringer, som alle findes i systemets indstillings menu. Når du er logget ind på PBX portalen finder du åbningstiderne i menu punktet "Tidsstyring" i menuen. Har du ikke allerede oprettet en tidsstyring, kan du hurtig oprette en, ved at klikke på "Ny Tidsstyring". Der kan vælges forskellige typer af tidsstyringer, de mest brugte er: - Ugeplan ...

Indtal / ændre medie fil

Hvordan ændrer eller tilføjer jeg en ny medie fil, på PBX CLOUD? Mediefiler hjælper dig med at give en velkomsthilsen eller lukkebesked til jeres kunder, så de er informeret om, hvornår I kan træffes m.m. Når du er logget ind på PBX CLOUD kan du finde mediefiler under: "Indstillinger" og herefter "Medie Filer". Har du ikke allerede en medie fil, kan du oprette en, ved at trykke på "Ny Medie Fil". Navn: Vælg det ønskede navn. Beskrivelse: Beskrev, hvad du vil sige i beskeden (valgfri...

Yealink T48s - Omstilling med præsentation

Ønsker du at omstille et aktiv opkald til en 3. person, men vil præsentere opkaldet først? Her er vist hvordan dette gøres fra en Yealink T48S ------------------------- 1. Start et nyt opkald, eller hav en igangværende samtale. Sæt opkaldet på "HOLD" (brugeren i den anden ende vil nu have ventemusik) 2. Vælg "New Call" for at ringe op til den 3. person, som opkaldet skal præsenteres for 3. Vælg "Transfer" for at omstille et opkald. Vælg "End Call" for at vende retur til det ...

Yealink Telefonbog

Indlæs telefonbøger til Yealink IP telefon. Ved at indlæse en telefonbog til PBXCLOUD, kan disse kontakter sendes ud til den enkelte IP-telefon. funktionen understøttes af Yealink IP-telefoner, som er auto provisioneret til PBXCLOUD. 1. Opret en telefonbog Login på din personlige PBXCLOUD konto, og naviger til Indstillinger -> Telefonbøger -> Administrer telefonbog/lister Klik her på "Ny Telefonbog" 2. Opsæt elementer for telefonbogen Navn: angiv et genkendeligt navn ...

Black list

Ønsker du at afvise alle opkald, fra et givent nummer, kan du tilføje nummeret til telefonsystemets "black liste". Alle opkald som matcher et nummer fra denne liste, vil blive afvist øjeblikkeligt. Sådan tilføjer du et nummer til Black list Nagiver til Indstillinger -> Flere Indstillinger -> CallerID Black List Tilføj et nummer til listen ved at klikke på "+" nederst til venstre i billedet. udfyld det ønskede nummer, som skal blacklistes. klik Send, for at tilføje nummeret. pre...

Yealink T42S - Omstilling med præsentation

Ønsker du at omstille et aktiv opkald til en 3. person, men vil præsentere opkaldet først? Her er vist hvordan dette gøres fra en Yealink T42S. 1. Start et nyt opkald, eller hav en igangværende samtale. Sæt opkaldet på "HOLD" (brugeren i den anden ende vil nu have ventemusik) 2. Vælg "New Call" for at ringe op til den 3. person, som opkaldet skal præsenteres for 3. Hvis opkaldet ikke skal viderestilles vælg da "End Call" for at vende retur til det tidl. opkald. Hvis opkaldet s...

Ændring/Opret IVR (Menu valg)

Hvordan ændrer el. opsætter jeg en IVR (tast 1 for x, tast 2 for x), på PBX CLOUD? Når du er logget ind på PBX CLOUD finder du IVR-opsætningen under "Indstillinger" og herefter "IVR". Opret en ny IVR ved at trykke på "Ny IVR". Navn: Udfyld det ønskede navn. Velkomstbesked: Indtal en mediefil, som skal afspilles for kunden, eksempelvis: "Tast 1 for reception, tast 2 for cafeteria" (Vejledning til opsætning af mediefil her:) Timeout for menuvalg: Sæt denne til 0. Tast 1: Vælg her, ...

Yealink t46s - Omstilling med præsentation

Ønsker du at omstille et aktiv opkald til en 3. person, men vil præsentere opkaldet først? Her er vist hvordan dette gøres fra en Yealink T46S ------------------------- 1. Start et nyt opkald, eller hav en igangværende samtale. Sæt opkaldet på "HOLD" (brugeren i den anden ende vil nu have ventemusik) 2. Vælg "New Call" for at ringe op til den 3. person, som opkaldet skal præsenteres for 3. Vælg "End Call" for at vende retur til det tidl. opkald. Vælg "Transfer" for at omstille et ...

Ring ud med brugerdefineret nummer

Hvis du har behov for at ringe ud med et andet nummer, end jeres almindelige, kan du ændre dette med en stjernekode el. funktionskode. Nedenfor gennemgås opsætning af denne funktion. Når De er logget ind på PBXCLOUD, følg da venligst ruten: Indstillinger > Brugerdefineret Destinationer > Ny Brugerdefineret Destination. Type: Forward call to. Navn: Definer selv. Phone number: ${PARAM1} Ringe timeout: Her vælges, hvor lang tid den skal ringe, før den lægger på. CallerID Number: ...

Funktionskoder / Stjernekoder

Funktionskoder / Stjernekoder PBX CLOUD har fra start indbygget en række funktionskoder, som allerede er fastlagt. Har du behov eller et ønske om at tilføje flere funktioner, kan dette gøres under menu punktet "Funktionskoder". Alle funktioner starter med "*" eller "#" De indbyggede funktioner er: *31[NUMMER] - Ring med hemmeligt nummer *32 - Deaktiver hemmeligt nummer *71[NUMMER] - Aktiver viderestilling af alle opkald *72 - Deaktiver viderestilling af alle opkald *64 - Kø logi...

Zoiper Opsætning

Zoiper Opsætning PBXCloud understøtter softphones som bruger ”SIP” protokollen, dette er en almindelig standard indenfor IP-telefoni, som langt de fleste softphones benytter. Zoiper er en 3.parts udbyder som er en af mange som tilbyder deres software til IP opkald, programmet findes i en gratis og en betalingsversion. Læs mere om Zoiper på deres egen hjemmeside. (https://www.zoiper.com/) NB: COMTALK yder ikke direkte support på Zoipers software. Zoiper skal forbindes til en SIP Extensio...

Yealink Provisionering

Yealink Provisionering Yealink T4X -serien kan autoprovisioneres direkte til din brugerprofil på PBXCLOUD. Har din Yealink telefon tidl. været brugt, anbefaler vi at du nulstiller den før du går videre med provisioneringen. Nulstil Yealink Telefonen: Nulstil Yealink telefonen ved at trykke og holde "OK" knappen nede i 5 sekunder. når telefonen spørg om den skal nulstilles tryk da JA. Tilføj telefonen i PBXCLOUD: Login på din PBXCLOUD platform og gå i menuen til Indstillinger -> ...

SNOM/YEALINK Auto provisionering

SNOM/YEALINK Auto provisionering Bruger du SNOM eller Yealink IP telefoner på din PBXCLOUD kan du lave en 100% autoprovisionering, så telefonerne automatisk får alle brugerinformationer fra platformen. Alt der kræves for at benytte sig af auto provisionering er en firmware opdateret telefon(SNOM), samt telefonens MAC adresse. Indsend MAC adressen til COMTALK (ccc@comtalk.dk) Du finder MAC adressen på undersiden af IP telefonen, eller via telefonens menu. ex. på MAC adresse: 00:04:13:3...

Indgående filtrering

Indgående filtrering Bestem et indgående opkaldsflow for et specifikt nummer eller prefix. Funktionen findes under Tidstyrringer -> Opret ny -> Simple opkalds-ID. Med et "Simpel Opkalds-ID" kan du bestemme destinationen for et indgående opkald, baseret på det indgående opkalds-ID. angiv f.eks prefix ^0049 for sætte destinationen for alle opkald med start cifre 0049 (tyskland). Et specifik nummer f.eks 69906900 kan angives som 69906900$ (prefix for et nummer det ender på "69906...

SNOM Provisionering

SNOM Provisionering SNOM Telefoner kan provisioneres direkte til PBXCLOUD. Er det ikke muligt at lave en auto-provisionering, kan det gøres manuelt ved at indsætte en provisionerings URL adresse i telefonens webinterface. Anbefalet Firmware Version SNOM 765 - 8.9.3.60 (http://downloads.snom.com/fw/snomD765-8.9.3.80-SIP-r.bin) SNOM 725 - 8.9.3.60 (http://downloads.snom.com/fw/snom725-8.9.3.80-SIP-r.bin) SNOM 720 - 8.9.3.60 (http://downloads.snom.com/fw/snom720-8.9.3.80-SIP-r.bin) SNOM 37...

Login/logud BLF Knap

Login/logud BLF Knap Med en BLF status knap, kan du logge ind og ud af en kø-gruppe, med et enkelt klik på knappen. Knappen vil automatisk lyse når du er logget ind, og være slukket når du er logget ud. Definer selv om det skal gælde for alle brugerens grupper, eller kun en specifik kø-gruppe. ------------------------- Sådan opsættes en Kø-gruppe BLF knap Under "Flere Indstillinger" -> "Flows & Variabler" skal der oprettes et nyt Flow. Angiv et navn og nummer for dit opkal...

Ændring af Ventemusik (Music On Hold)

Ændring af Ventemusik (Music On Hold) Du kan frit bestemme hvilken ventemusik der skal afspilles for det enkelte opkalds-flow. og ændre det alt efter hvor i opkaldsflowet opkaldet befinder sig. Ændringen af ventemusikken sker ved at indsætte en linje i "Destinationen" det ønskede sted i opkaldet. Skal ændringen ske så snart opkaldet modtages, indsættes det som det første punkt når opkaldet kommer ind - altså på telefonnummeret. Eksempel på at ændre indstillingen for ventemusik til "xm...

Spy/Listen in/lyt på opkald

Spy/Listen in/lyt på opkald PBXCLOUD tillader interne extensions at lytte på opkald som bliver foretaget fra PBX systemet. Funktionerne ligger alle tilgængelige som feature codes. Opret en ny funktionskode Gå til Indstillinger -> Funktionskoder -> Ny Funktionskode Kode: Tildel en valgfri stjernekode, efterfulgt af [EXT] (skal starte med * eller #) Beskrivelse: beskrivelse af funktionen (valgfri) Destination: Vælg én af de to muligheder for "spy" funktioner. Spy extension [EXT...

Omstilling fra mobiltelefon

Omstilling fra mobiltelefon Med Comtalks PBX CLOUD løsning er det muligt at omstille et opkald direkte fra mobiltelefonen. Opkald kan omstilles til både interne lokalnumre eller eksterne telefonnumre. Direkte Omstilling Når du modtager et opkald, tager du i mod opkaldet, hvorefter du taster '' efterfulgt af det nummer du ønsker at omstille til, efterfulgt af '#'. Opkaldet omstilles herefter automatisk. Intern omstilling eksempel: 908# Ekstern omstilling eksempel: 81828385# ...

Opsætning af kø gruppe

Opsætning af kø gruppe Målret dine indgående opkald til de retmæssige afdelinger ved hjælp af kø gruppe funktionen. Opkaldene kan blive sendt til en eller flere medarbejdere på samme tid, eller i en prioriteret rækkefølge, på den måde, vil opkaldet altid nå frem til den rette medarbejder. PBX CLOUD tilbyder en lang række funktioner for kø grupper, b.la. optagelse af samtaler, prioritering, viderestilling, overløb, køplacering m.m. Nedenfor angivet anbefalede indstillinger til opsætning af kø...

Opsætning af 'Ring Tilbage'-service

Opsætning af 'Ring Tilbage'-service Får du mange opkald gennem din kø gruppe, kan du aktivere en 'Ring Tilbage'-service, som tilbyder det indgående opkald, at blive ringet op, når en medarbejder har været ledig i ét minut. - Ring Tilbage aktiveret: Her aktiveres 'Ring Tilbage' - Ring Tilbage når en agent er ledig: Ringer automatisk op til indgående nummer, når medarbejderen har været ledig i ét minut - Ved Ring Tilbage: Tilføj eventuel handling inden opkaldet stilles igennem (eks....

Opsæt/Aflyt PBX Voicemail

Opsæt PBX Voicemail Hilsen For at opsætte din personlige voicemail, følg da følgende trin: - Ring *97 (for at ringe til din telefonsvarer) - Tast 0 (for mailindboks indstillinger) - Tast 4 (for at optage en midlertidig besked) .. Følg herefter instruktionerne på telefonen. Modtager du beskeden, at "din mailboks ikke er tilrådighed" kan det skyldes at der ikke er tildelt en voicemail til din bruger. Kontakt kundeservice for at få den oprettet. ------------------------- Afl...

Modtag Fax som PDF

Modtag Fax som PDF Det er gennem PBX CLOUD muligt at opsætte Fax til PDF. Du modtager en Fax til dit telefonnummer, og PBX CLOUD'en videresender det vedhæftede direkte til din email. OBS. - Tale og Fax kan ikke benyttes på samme tlf.nr. Fax skal have eget tlf.nr. Nedenfor fremgår opsætnings eksempel. Modtag Fax: Denne funktion skal altid være sat til 'Gennemtving'. Fax Station ID: Indtast dit navn/Fax nummer, og dette vil blive vist hos modtager. FAX Protokol: Denne funktion skal sæ...

Opsætning af MAIL2FAX

Opsætning af MAIL2FAX Med PBXCLOUD kan du sende fax direkte fra din mail indbakke. Tilknyt en intern mailadresse til din PBXCLOUD og send dine PDF filer afsted som FAX. Nedenfor kan du se hvordan du opsætter din mailindbakke til at kunne afsende FAX. ------------------------- Når du er logget ind på din PBXCLOUD skal du gå til Indstillinger -> Indstillinger -> Faxing -> Mail2Fax. Her udfyldes alle indstillinger for den mailindbakke du ønsker at benytte. OBS. - For at be...

Sådan sender man Mail2Fax

Sådan sender du Mail2Fax Med PBXCLOUD kan du sende fax direkte fra din mail indbakke. Tilknyt en intern mailadresse til din PBXCLOUD og send dine PDF filer som FAX. Har du ikke allerede opsat en intern MAIL2FAX indbakke på din PBXCLOUD - Se mere HER. (https://support.comtalk.dk/026030-Ops%C3%A6tning-af-MAIL2FAX) ------------------------- Nedenfor kan du se hvordan du sender MAIL2FAX. Til: Indtast Faxens mailindbakke. Emne: Indtast telefonnummer der faxes til. Vedhæftet: Vedhæft ...

Manuel Tidsstyring

Manuel tidsstyring Med en manuel tidsstyring, Har du selv kontrol over hvornår tidsstyringen skal være aktiv eller inaktiv. Tidsstyringen kan f.eks. bruges til manuelt et kontrollere dine åbningstider. En manuel tidsstyring kan overvåges og kontrolleres af en BLF knap på IP telefonerne, samt "trigges" fra mobiltelefonerne, som er en del a telefonsystemet. Sådan opsættes en manuel tidsstyring 1 Opret en Brugerdefineret Destination, Extension nummeret er det nummer der bruges til at ...

Omstilling fra IP telefon

Med Comtalks PBX CLOUD løsning er det muligt at omstille et opkald direkte fra IP telefonen. Opkald kan omstilles til både interne lokalnumre eller eksterne telefonnumre. Direkte Omstilling (BLF + Manuel) Når du modtager et opkald, tager du i mod opkaldet, hvorefter du taster på Transfer efterfulgt af den bruger du ønsker at omstille opkaldet til. Opkaldet omstilles herefter automatisk. Når du modtager et opkald, tager du i mod opkaldet, hvorefter du taster '' efterfulgt af det nummer ...